Wielkimi krokami zbliża się wiosna, a wraz z nią rekrutacja do przedszkoli.

 

Wielu rodziców dwulatków martwi się, że ich dzieci nie opanowały jeszcze sztuki

samodzielnego korzystania z toalety. Większość państwowych placówek 

wymaga tej umiejętności od swoich podopiecznych. Wybierając prywatne

przedszkole nie trzeba się stresować, jeśli dziecko będzie jeszcze w pieluszce 

nauczycielki napewno zajmą się przewijaniem, ale i wesprą rodziców, gdy ci będą

chcieli nauczyć malca korzystać z nocnika czy toalety.

 

Świadoma decyzja

 

 

Nauka korzystania z toalety jest ważnym krokiem w stronę samodzielności dziecka. Decyzja rodzica, o tym by zacząć powinna być przemyślana. Znając potrzeby i możliwości dziecka powinno się wybrać odpowiednią metodę i czas odpieluchowywania. 

Wielu rodziców podejmuje próby nauki korzystania z nocnika już po pierwszym roku życia. Ostatnio dużo mówi się o tym, że zbyt szybkie podjęcie prób odzwyczajenia od pieluchy, może mieć niekorzystny wpływ na malucha. Ten artykuł przedstawia metody, które można stosować u dzieci powyżej 2 roku życia. Sposoby odzwyczajenia od pieluchy różnią się od siebie. 

Warto pamiętać o tym, że nauka kontrolowanie potrzeb fizjologicznych to proces, który wymaga czasu i cierpliwości. Decydując się na jego rozpoczęcie trzeba być na to przygotowanym, by oszczędzić sobie i maluchowi niepotrzebnej frustracji.

 

Wyprawka

 

Przed rozpoczęciem odpieluchowywania warto odpowiednio się wyposażyć, przydadzą się rzeczy takie jak:

 

  • majtki - conajmniej 6-8 par (można wybrać je wspólnie z dzieckiem, mogą być kolorowe, z bohaterami ulubionej bajki, podobne do tych, które ma tata etc.)

  • prześcieradła z warstwą chroniącą materac przed zmoczeniem

  • nocnik lub nakładka na deskę klozetową

  • zapasowe buty i kapcie (przydadzą się, gdy zasiusianą parę trzeba będzie suszyć)

  • zapas torebek foliowych (w które można schować mokre rzeczy, gdy wypadek zdarzy się poza domem)

 

no i oczywiście ubrania na zmianę - spodnie, rajstopki etc. 

 

Kiedy dziecko jest gotowe na odpieluchowywanie?

 

Zazwyczaj dzieci wykazują gotowość do pożegnania z pieluchą do około 30 miesiąca życia. Głównymi wskaźnikami mówiącymi nam o gotowości dziecka są:

 

1. Zainteresowanie korzystaniem z toalety przez innych

 

Gdy zaczynają się pojawiać pytania dotyczące różnic w korzystaniu z toalety przez chłopców i dziewczynki, obserwowanie rówieśników, rodzeństwa etc., wskazywanie palcem gdy ktoś korzysta z toalety, pomaganie rodzicowi podczas przewijania, zainteresowanie książkami dotyczącymi korzystania z nocnika czy toalety i wiele innych rzeczy, poprzez które maluch wykazuje zainteresowanie potrzebami fizjologicznymi swoimi i innych to sygnały, które mówią o gotowości dziecka do rozpoczęcia nauki. 

 

2. Budzenie się z suchą pieluchą i moczenie jej po pobudce

 

To jeden z pierwszych sygnałów wskazujących na gotowość dziecka. Gdy siusia dopiero po przebudzeniu jego organizm uczy się kontrolowania pęcherza. Gdy dziecko obudzi sie z suchą pieluchą można od razu posadzić go na nocniku lub zaprowadzić do toalety - po kilku godzinach snu pęcherz napewno będzie pełny. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strona Główna

Cennik

Kontakt

Strefa Rodzica

Oferta

Pożegnanie z pieluchą - czyli odpieluchowywanie cz.1

12 marca 2019

Wspieranie rozwoju

Przedszkole

Blog

24 stycznia 2019
Rozpoczął się nowy rok kalendarzowy,

Poczytaj również:

Czym się zajmujemy?

      Od ponad 10 lat tworzymy przedszkola, w których każde dziecko czuje się ważne, potrzebne i akceptowane.

Zielony Latawiec to kameralne grupy,

zgrany zespół nauczycieli i specjalistów

oraz autorski program nauczania.  

     Codziennie w każdej z grup odbywa się praca własna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.

Dzieci wybierają pomoce i samodzielnie z nimi pracują, dzięki czemu uczą się oraz poznają świat
po swojemu.

 

 

 

 

Co wyróżnia nasze przedszkole?

Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.|

All rights reserved 2018| design by DBM

Co nas wyróżnia?

      kameralne grupy

      codziennie praca własną metodą Montessori

      autorski program nauczania

      2 wychowawców w każdej grupie

      1-3 osób wspierających w każdej grupie

      specjaliści, którzy są w stałym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)

      zgrany, zaangażowany zespół

      ponad 10 lat zaufania rodziców