Ręka człowieka jako wyspecjalizowany narząd odpowiedzialna jest w naszym życiu za wiele funkcji. Można powiedzieć, że pełni rolę badawczo – chwytno – ruchowo – poznawczo – komunikacyjną. Szeroka specjalizacja kończyn górnych sprawia, że w dużej mierze to ich sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka ponieważ pełni zarówno funkcje podporowe jak i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane ruchy: pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiązanie butów. Ręka spełnia swoje funkcje w przypadku gdy wszystkie elementy składowe (kości, stawy, mięśnie) oraz elementy stanowiące jej podstawę (obręcz barkowa, tułów) działają prawidłowo a wielostronna współpraca między nimi jest zachowana.
Głównym celem terapii ręki jest usprawnianie motoryki małej dziecka - precyzyjnych ruchów ręki, a przez to osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.
Usprawniając kończynę górną musimy postrzegać ją całościowo
i pracować nad rozwojem funkcji (trzymania kubka, prawidłowego posługiwania się sztućcami itp.).
Z tego powodu dla osiągnięcia głównego celu, niezbędna jest praca w obrębie tułowia, obręczy barkowej i całej kończyny górnej.
Dysfunkcje ręki mają różne przyczyny i różne też będą cele terapii:
Terapia ręki kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które wykazują:
· zaburzenia napięcia mięśniowego
· nieprawidłową postawę ciała
· zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
· zaburzenia koordynacji obustronnej
· problemy z nauką, wykonywaniem czynności samoobsługi i czynności dnia codziennego
· problemy w zabawach manualnych lub niechęć do tego typu zabaw
· spowolnienie, przyspieszenie lub niedbałość podczas wykonywania czynności precyzyjnych
· nieustaloną lateralizację
· problemy grafomotoryczne
· niechęć do dotykania niektórych faktur
· silną potrzebę dostarczania sobie bodźców proprioceptywnych w obrębie kończyn górnych
Czemu służy Terapia Ręki?
Ręka człowieka jako wyspecjalizowany narząd odpowiedzialna jest w naszym życiu za wiele funkcji.
Można powiedzieć, że pełni rolę badawczo – chwytno – ruchowo – poznawczo – komunikacyjną. Szeroka specjalizacja kończyn górnych sprawia, że w dużej mierze to ich sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka ponieważ pełni zarówno funkcje podporowe jak i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane ruchy: pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiązanie butów. Ręka spełnia swoje funkcje w przypadku gdy wszystkie elementy składowe (kości, stawy, mięśnie) oraz elementy stanowiące jej podstawę (obręcz barkowa, tułów) działają prawidłowo a wielostronna współpraca między nimi jest zachowana.
Głównym celem terapii ręki jest usprawnianie motoryki małej dziecka - precyzyjnych ruchów ręki, a przez to osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.
Usprawniając kończynę górną musimy postrzegać ją całościowo
i pracować nad rozwojem funkcji (trzymania kubka, prawidłowego posługiwania się sztućcami itp.).
Z tego powodu dla osiągnięcia głównego celu, niezbędna jest praca w obrębie tułowia, obręczy barkowej i całej kończyny górnej.
Dysfunkcje ręki mają różne przyczyny i różne też będą cele terapii:
Terapia ręki kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które wykazują:
· zaburzenia napięcia mięśniowego
· nieprawidłową postawę ciała
· zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
· zaburzenia koordynacji obustronnej
· problemy z nauką, wykonywaniem czynności samoobsługi i czynności dnia codziennego
· problemy w zabawach manualnych lub niechęć do tego typu zabaw
· spowolnienie, przyspieszenie lub niedbałość podczas wykonywania czynności precyzyjnych
· nieustaloną lateralizację
· problemy grafomotoryczne
· niechęć do dotykania niektórych faktur
· silną potrzebę dostarczania sobie bodźców proprioceptywnych w obrębie kończyn górnych
kameralne grupy
codziennie praca własną metodą Montessori
autorski program nauczania
2 wychowawców w każdej grupie
1-3 osób wspierających w każdej grupie
specjaliści, którzy są w stałym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)
zgrany, zaangażowany zespół
ponad 10 lat zaufania rodziców
Co nas wyróżnia?
Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.| All rights reserved 2019| design by DBM
Co wyróżnia nasze przedszkole?
Codziennie w każdej z grup odbywa się praca własna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.
zgrany zespół nauczycieli i specjalistów oraz autorski program nauczania.
Czym się zajmujemy?