Strona Główna

Cennik

Kontakt

Strefa Rodzica

Oferta

Terapia ręki

Czemu służy Terapia Ręki?

 

Ręka człowieka jako wyspecjalizowany narząd odpowiedzialna jest w naszym życiu za wiele funkcji.

Można powiedzieć, że pełni rolę badawczo – chwytno – ruchowo – poznawczo – komunikacyjną. Szeroka specjalizacja kończyn górnych sprawia, że w dużej mierze to ich sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka ponieważ pełni zarówno funkcje podporowe jak i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane ruchy: pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiązanie butów. Ręka spełnia swoje funkcje w przypadku gdy wszystkie elementy składowe (kości, stawy, mięśnie) oraz elementy stanowiące jej podstawę (obręcz barkowa, tułów) działają prawidłowo a wielostronna współpraca między nimi jest zachowana.

 

Głównym celem terapii ręki jest usprawnianie motoryki małej dziecka - precyzyjnych ruchów ręki, a przez to osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

Usprawniając kończynę górną musimy postrzegać ją całościowo

i pracować nad rozwojem funkcji (trzymania kubka, prawidłowego posługiwania się sztućcami itp.).

Z tego powodu dla osiągnięcia głównego celu, niezbędna jest praca w obrębie tułowia, obręczy barkowej i całej kończyny górnej.

 

Dysfunkcje ręki mają różne przyczyny i różne też będą cele terapii:

  • - zrównoważenie napięcia mięśniowego
  • - poprawa stabilizacji centralnej
  • - poprawa reakcji równoważnych
  • - nauka i doskonalenie umiejętności utrzymywania prawidłowej pozycji ciała
  • - doskonalenie koordynacji obustronnej ciała
  • - doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • - doskonalenie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała
  • - doskonalenie umiejętności wykonywania ruchów izolowanych
  • - poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej
  • - usprawnianie precyzyjnych ruchów rąk
  • - wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie umiejętności chwytnych
  • - doskonalenie pisania
  • - stymulacja czucia głębokiego i powierzchownego
  • - doskonalenie czynności samoobsługi
  • - poprawa koncentracji
  • ustalenie lateralizacji
  • nauka schematu własnego ciała

 

Terapia ręki  kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które wykazują:

·         zaburzenia napięcia mięśniowego

·         nieprawidłową postawę ciała

·         zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

·         zaburzenia koordynacji obustronnej

·         problemy z nauką, wykonywaniem czynności samoobsługi i czynności dnia codziennego

·         problemy w zabawach manualnych lub niechęć do tego typu zabaw

·         spowolnienie, przyspieszenie lub niedbałość podczas wykonywania czynności precyzyjnych

·         nieustaloną lateralizację

·         problemy grafomotoryczne

·         niechęć do dotykania niektórych faktur

·         silną potrzebę dostarczania sobie bodźców proprioceptywnych w obrębie kończyn górnych

Czemu służy Terapia Ręki?

 

 

         Ręka człowieka jako wyspecjalizowany narząd odpowiedzialna jest w naszym życiu za wiele funkcji.  Można powiedzieć, że pełni rolę badawczo – chwytno – ruchowo – poznawczo – komunikacyjną. Szeroka specjalizacja kończyn górnych sprawia, że w dużej mierze to ich sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka ponieważ pełni zarówno funkcje podporowe jak i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane ruchy: pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiązanie butów. Ręka spełnia swoje funkcje w przypadku gdy wszystkie elementy składowe (kości, stawy, mięśnie) oraz elementy stanowiące jej podstawę (obręcz barkowa, tułów) działają prawidłowo a wielostronna współpraca między nimi jest zachowana.

 

Głównym celem terapii ręki jest usprawnianie motoryki małej dziecka - precyzyjnych ruchów ręki, a przez to osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

Usprawniając kończynę górną musimy postrzegać ją całościowo

i pracować nad rozwojem funkcji (trzymania kubka, prawidłowego posługiwania się sztućcami itp.).

Z tego powodu dla osiągnięcia głównego celu, niezbędna jest praca w obrębie tułowia, obręczy barkowej i całej kończyny górnej.

 

Dysfunkcje ręki mają różne przyczyny i różne też będą cele terapii:

  • - zrównoważenie napięcia mięśniowego
  • - poprawa stabilizacji centralnej
  • - poprawa reakcji równoważnych
  • - nauka i doskonalenie umiejętności utrzymywania prawidłowej pozycji ciała
  • - doskonalenie koordynacji obustronnej ciała
  • - doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • - doskonalenie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała
  • - doskonalenie umiejętności wykonywania ruchów izolowanych
  • - poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej
  • - usprawnianie precyzyjnych ruchów rąk
  • - wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie umiejętności chwytnych
  • - doskonalenie pisania
  • - stymulacja czucia głębokiego i powierzchownego
  • - doskonalenie czynności samoobsługi
  • - poprawa koncentracji
  • ustalenie lateralizacji
  • nauka schematu własnego ciała

 

Terapia ręki  kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które wykazują:

·         zaburzenia napięcia mięśniowego

·         nieprawidłową postawę ciała

·         zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

·         zaburzenia koordynacji obustronnej

·         problemy z nauką, wykonywaniem czynności samoobsługi i czynności dnia codziennego

·         problemy w zabawach manualnych lub niechęć do tego typu zabaw

·         spowolnienie, przyspieszenie lub niedbałość podczas wykonywania czynności precyzyjnych

·         nieustaloną lateralizację

·         problemy grafomotoryczne

·         niechęć do dotykania niektórych faktur

·         silną potrzebę dostarczania sobie bodźców proprioceptywnych w obrębie kończyn górnych

Czym się zajmujemy?

      Od ponad 10 lat tworzymy przedszkola, w których każde dziecko czuje się ważne, potrzebne i akceptowane.

Zielony Latawiec to kameralne grupy,

zgrany zespół nauczycieli i specjalistów

oraz autorski program nauczania.  

     Codziennie w każdej z grup odbywa się praca własna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.

Dzieci wybierają pomoce i samodzielnie z nimi pracują, dzięki czemu uczą się oraz poznają świat
po swojemu.

Co wyróżnia nasze przedszkole?

Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.|

All rights reserved 2018| design by DBM

Co nas wyróżnia?

      kameralne grupy

      codziennie praca własną metodą Montessori

      autorski program nauczania

      2 wychowawców w każdej grupie

      1-3 osób wspierających w każdej grupie

      specjaliści, którzy są w stałym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)

      zgrany, zaangażowany zespół

      ponad 10 lat zaufania rodziców