Czym siÄ™ zajmujemy?

      Od ponad 10 lat tworzymy przedszkola, w których każde dziecko czuje siÄ™ ważne, potrzebne i akceptowane.

Zielony Latawiec to kameralne grupy,

zgrany zespół nauczycieli i specjalistów

oraz autorski program nauczania.  

     Codziennie w każdej z grup odbywa siÄ™ praca wÅ‚asna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.

Dzieci wybierajÄ… pomoce i samodzielnie z nimi pracujÄ…, dziÄ™ki czemu uczÄ… siÄ™ oraz poznajÄ… Å›wiat
po swojemu.

 

 

 

 

Co wyróżnia nasze przedszkole?

Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.| All rights reserved 2019| design by DBM

Co nas wyróżnia?

      kameralne grupy

      codziennie praca wÅ‚asnÄ… metodÄ… Montessori

      autorski program nauczania

      2 wychowawców w każdej grupie

      1-3 osób wspierajÄ…cych w każdej grupie

      specjaliÅ›ci, którzy sÄ… w staÅ‚ym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)

      zgrany, zaangażowany zespół

      ponad 10 lat zaufania rodziców

Terapia ręki

Czemu służy Terapia Ręki?

 

Ręka człowieka jako wyspecjalizowany narząd odpowiedzialna jest w naszym życiu za wiele funkcji.

Można powiedzieć, że pełni rolę badawczo – chwytno – ruchowo – poznawczo – komunikacyjną. Szeroka specjalizacja kończyn górnych sprawia, że w dużej mierze to ich sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka ponieważ pełni zarówno funkcje podporowe jak i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane ruchy: pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiązanie butów. Ręka spełnia swoje funkcje w przypadku gdy wszystkie elementy składowe (kości, stawy, mięśnie) oraz elementy stanowiące jej podstawę (obręcz barkowa, tułów) działają prawidłowo a wielostronna współpraca między nimi jest zachowana.

 

Głównym celem terapii ręki jest usprawnianie motoryki małej dziecka - precyzyjnych ruchów ręki, a przez to osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

Usprawniając kończynę górną musimy postrzegać ją całościowo

i pracować nad rozwojem funkcji (trzymania kubka, prawidłowego posługiwania się sztućcami itp.).

Z tego powodu dla osiągnięcia głównego celu, niezbędna jest praca w obrębie tułowia, obręczy barkowej i całej kończyny górnej.

 

Dysfunkcje ręki mają różne przyczyny i różne też będą cele terapii:

  • - zrównoważenie napiÄ™cia mięśniowego
  • - poprawa stabilizacji centralnej
  • - poprawa reakcji równoważnych
  • - nauka i doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci utrzymywania prawidÅ‚owej pozycji ciaÅ‚a
  • - doskonalenie koordynacji obustronnej ciaÅ‚a
  • - doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • - doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci przekraczania linii Å›rodkowej ciaÅ‚a
  • - doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci wykonywania ruchów izolowanych
  • - poprawa sprawnoÅ›ci ruchowej caÅ‚ej koÅ„czyny górnej
  • - usprawnianie precyzyjnych ruchów rÄ…k
  • - wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci chwytnych
  • - doskonalenie pisania
  • - stymulacja czucia głębokiego i powierzchownego
  • - doskonalenie czynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugi
  • - poprawa koncentracji
  • ustalenie lateralizacji
  • nauka schematu wÅ‚asnego ciaÅ‚a

 

Terapia rÄ™ki  kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które wykazujÄ…:

·         zaburzenia napiÄ™cia mięśniowego

·         nieprawidÅ‚owÄ… postawÄ™ ciaÅ‚a

·         zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

·         zaburzenia koordynacji obustronnej

·         problemy z naukÄ…, wykonywaniem czynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugi i czynnoÅ›ci dnia codziennego

·         problemy w zabawach manualnych lub niechęć do tego typu zabaw

·         spowolnienie, przyspieszenie lub niedbaÅ‚ość podczas wykonywania czynnoÅ›ci precyzyjnych

·         nieustalonÄ… lateralizacjÄ™

·         problemy grafomotoryczne

·         niechęć do dotykania niektórych faktur

·         silnÄ… potrzebÄ™ dostarczania sobie bodźców proprioceptywnych w obrÄ™bie koÅ„czyn górnych

Strona Główna

Cennik

Zobacz jakie logo ma przedszkole integracyjjne Zielony Latawiec w Warszawie

Kontakt

Strefa Rodzica

Oferta

Zobacz logo przedszkola Zielony Latawiec, przedszkole znajduje się na Bemowie, na Czerniakowie, na Ursynowie, na Sadybie oraz w Wilanowie. Zielony Latawiec to miejsce gdzie każde dziecko czuje się ważne i potrzebne. Elementy pedagogiki Montessori, plac zabaw, ceramika, dogoterapia, spotkania ze zwierzętami, Gordonki - to tylko nieliczne zajęcia z bogatej oferty przedszkola Zielony Latawiec

Czemu służy Terapia Ręki?

 

 

         RÄ™ka czÅ‚owieka jako wyspecjalizowany narzÄ…d odpowiedzialna jest w naszym życiu za wiele funkcji.  Można powiedzieć, że peÅ‚ni rolÄ™ badawczo – chwytno – ruchowo – poznawczo – komunikacyjnÄ…. Szeroka specjalizacja koÅ„czyn górnych sprawia, że w dużej mierze to ich sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego czÅ‚owieka ponieważ peÅ‚ni zarówno funkcje podporowe jak i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane ruchy: pisanie, rysowanie, zapinanie guzików czy wiÄ…zanie butów. RÄ™ka speÅ‚nia swoje funkcje w przypadku gdy wszystkie elementy skÅ‚adowe (koÅ›ci, stawy, mięśnie) oraz elementy stanowiÄ…ce jej podstawÄ™ (obrÄ™cz barkowa, tułów) dziaÅ‚ajÄ… prawidÅ‚owo a wielostronna współpraca miÄ™dzy nimi jest zachowana.

 

Głównym celem terapii ręki jest usprawnianie motoryki małej dziecka - precyzyjnych ruchów ręki, a przez to osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

Usprawniając kończynę górną musimy postrzegać ją całościowo

i pracować nad rozwojem funkcji (trzymania kubka, prawidłowego posługiwania się sztućcami itp.).

Z tego powodu dla osiągnięcia głównego celu, niezbędna jest praca w obrębie tułowia, obręczy barkowej i całej kończyny górnej.

 

Dysfunkcje ręki mają różne przyczyny i różne też będą cele terapii:

  • - zrównoważenie napiÄ™cia mięśniowego
  • - poprawa stabilizacji centralnej
  • - poprawa reakcji równoważnych
  • - nauka i doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci utrzymywania prawidÅ‚owej pozycji ciaÅ‚a
  • - doskonalenie koordynacji obustronnej ciaÅ‚a
  • - doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • - doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci przekraczania linii Å›rodkowej ciaÅ‚a
  • - doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci wykonywania ruchów izolowanych
  • - poprawa sprawnoÅ›ci ruchowej caÅ‚ej koÅ„czyny górnej
  • - usprawnianie precyzyjnych ruchów rÄ…k
  • - wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci chwytnych
  • - doskonalenie pisania
  • - stymulacja czucia głębokiego i powierzchownego
  • - doskonalenie czynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugi
  • - poprawa koncentracji
  • ustalenie lateralizacji
  • nauka schematu wÅ‚asnego ciaÅ‚a

 

Terapia rÄ™ki  kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które wykazujÄ…:

·         zaburzenia napiÄ™cia mięśniowego

·         nieprawidÅ‚owÄ… postawÄ™ ciaÅ‚a

·         zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

·         zaburzenia koordynacji obustronnej

·         problemy z naukÄ…, wykonywaniem czynnoÅ›ci samoobsÅ‚ugi i czynnoÅ›ci dnia codziennego

·         problemy w zabawach manualnych lub niechęć do tego typu zabaw

·         spowolnienie, przyspieszenie lub niedbaÅ‚ość podczas wykonywania czynnoÅ›ci precyzyjnych

·         nieustalonÄ… lateralizacjÄ™

·         problemy grafomotoryczne

·         niechęć do dotykania niektórych faktur

·         silnÄ… potrzebÄ™ dostarczania sobie bodźców proprioceptywnych w obrÄ™bie koÅ„czyn górnych