Pedagogika

Marii Montessori

Strona Główna

Cennik

Kontakt

Strefa Rodzica

Oferta

Jak w praktyce wprowadzane są teorie montessoriańskie?

 

     Każdego dnia odbywa praca własna, w otoczeniu przygotowanym przez wychowawców.

W tym czasie dzieci samodzielnie, bądź pod kierunkiem nauczyciela wykonują określoną pracę.

 

 

•Dzieci pracują w otoczeniu, w którym znajdują się pomoce montessoriańskie, bądź inne zgodne z zasadami określonymi przez M. Montessori. Pomoce te są ‘’kluczem do świata”, zawsze prowadzą dziecko od konkretu do abstrakcji, od zagadnień łatwiejszych do trudniejszych, umożliwiają dziecku samokontrolę
.
• Dzieci podczas pracy własnej same wybierają pomoce, miejsce pracy (przy stoliku, na podłodze, pod oknem, siedząc, leżąc itp.) i czas potrzebny im do wykonania zadania, którego się podjęły.
 
• Dzieci poznają świat przy wykorzystaniu metod opartych na obserwacji, doświadczeniu, działalności praktycznej, odkrywają jego tajemnice przy pomocy zmysłów (wzroku, zapachu,  smaku, dotyku...), w podobny sposób poznają pomoce montessoriańskie i samodzielnie decydują jak z nimi pracować.
 
• W myśl zasady „Pomóż mi zrobić to samemu” nauczyciel jest przewodnikiem i doradcą.
Jego zaangażowanie w pracę z danym dzieckiem jest zróżnicowane. Zależy to od potrzeb, aktywności i samodzielności podopiecznego.
 
• Podczas pracy własnej dużą rolę przywiązuje się do ciszy, która ułatwia nie tylko lepsze skupienie, bardziej efektywną pracę, ale pozwala dziecku na odkrycie swojego wnętrza.
 

 

Zachęcamy do cichej obserwacji pracy własnej dzieci oraz do przyjrzenia się pomocom montessoriańskim.

 

 

 

 

 

 

Chętnym polecamy wybrane opracowania w języku polskim o pedagogice Marii Montessori:

 

  • Badura-Strzelczyk Gabriela, Pomóż mi samemu to zrobić, Kraków 1998

  • Miksza Małgorzata, Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Kraków 1998

  • Steenberg Urlich, Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Kielce 2003

  • Stein Barbara, Teoria i praktyka pedagogiki Marii Montessori
    w szkole podstawowej, Kielce 2003

 

Maria Montessori żyjąca w latach 1870 – 1952 była pierwszą kobietą we Włoszech, która została lekarzem. Zainteresowania medycyną poprowadziły ją
od psychiatrii

do pedagogiki specjalnej,
a w końcu pedagogiki ogólnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

" Pomóż mi zrobić to samemu" (M.Montessori)

Montessori w przedszkolu, czyli o tym jak w praktyce wprowadzane są teorie montessoriańskie?

 

Każdego dnia w przedszkolu odbywa praca własna, w otoczeniu przygotowanym przez wychowawców.

W tym czasie dzieci samodzielnie,bądź pod kierunkiem nauczyciela, wykonują określoną pracę.

 

 

• Dzieci pracują w otoczeniu, w którym znajdują się pomoce montessoriańskie, bądź inne zgodne z zasadami określonymi przez M. Montessori. Pomoce te są ‘’kluczem do świata”, zawsze prowadzą dziecko od konkretu
do abstrakcji, od zagadnień łatwiejszych do trudniejszych, umożliwiają dziecku samokontrolę.
 
• Dzieci podczas pracy własnej same wybierają pomoce, miejsce pracy (przy stoliku, na podłodze, pod oknem, siedząc, leżąc itp.) i czas potrzebny im do wykonania zadania, którego się podjęły.
 
• Dzieci poznają świat przy wykorzystaniu metod opartych na obserwacji, doświadczeniu, działalności praktycznej,
odkrywają jego tajemnice przy pomocy zmysłów (wzroku, zapachu,  smaku, dotyku...), w podobny sposób poznają pomoce montessoriańskie i samodzielnie decydują jak z nimi pracować.
 
• W myśl zasady „Pomóż mi zrobić to samemu” nauczyciel jest przewodnikiem i doradcą.
Jego zaangażowanie w pracę z danym dzieckiem jest zróżnicowane. Zależy to od potrzeb, aktywności
i samodzielności podopiecznego.
 
• Podczas pracy własnej dużą rolę przywiązuje się do ciszy, która ułatwia nie tylko lepsze skupienie, 
bardziej efektywną pracę, ale pozwala dziecku również na odkrycie swojego wnętrza.
 

 

Zachęcamy do cichej obserwacji pracy własnej dzieci oraz do przyjrzenia się pomocom montessoriańskim.

 

Chętnym polecamy wybrane opracowania w języku polskim o pedagogice Marii Montessori:

 

  • Badura-Strzelczyk Gabriela, Pomóż mi samemu to zrobić, Kraków 1998

  • Miksza Małgorzata, Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Kraków 1998

  • Steenberg Urlich, Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Kielce 2003

  • Stein Barbara, Teoria i praktyka pedagogiki Marii Montessori
    w szkole podstawowej, Kielce 2003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maria Montessori żyjąca w latach 1870 – 1952 była pierwszą kobietą we Włoszech, która została lekarzem. Zainteresowania medycyną poprowadziły ją od psychiatrii

do pedagogiki specjalnej,
a w końcu pedagogiki ogólnej.

Czym się zajmujemy?

      Od ponad 10 lat tworzymy przedszkola, w których każde dziecko czuje się ważne, potrzebne i akceptowane.

Zielony Latawiec to kameralne grupy,

zgrany zespół nauczycieli i specjalistów

oraz autorski program nauczania.  

     Codziennie w każdej z grup odbywa się praca własna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.

Dzieci wybierają pomoce i samodzielnie z nimi pracują, dzięki czemu uczą się oraz poznają świat
po swojemu.

Co wyróżnia nasze przedszkole?

Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.|

All rights reserved 2018| design by DBM

Co nas wyróżnia?

      kameralne grupy

      codziennie praca własną metodą Montessori

      autorski program nauczania

      2 wychowawców w każdej grupie

      1-3 osób wspierających w każdej grupie

      specjaliści, którzy są w stałym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)

      zgrany, zaangażowany zespół

      ponad 10 lat zaufania rodziców