Gordonki

w przedszkolu

Strona Główna

Cennik

Kontakt

Strefa Rodzica

Oferta

Podczas zajęć umuzykalniających prowadzonych wg teorii E.E Gordona:

 

  • Śpiewamy i rytmizujemy głównie bez słów.
    W muzyce, podobnie jak w życiu, nie da się nauczyć dwóch rzeczy naraz. Oszczędzamy dzieciom konieczności używania słów, aby nauczyć je śpiewać czysto.

  • Przedstawiamy bogactwo skal modalnych.
    Ze szczególnym uwzględnieniem najbliższych nam kulturowo – jońskiej (durowej) i mollowej harmonicznej.

  • Równolegle rozwijamy sferę rytmiczną muzyki.
    Prezentujemy metra zwykłe i nietypowe, kładąc nacisk na najprostsze metra
    dwu- i trójdzielne.

  • Prowadzący proponuje ruch – zazwyczaj płynny, angażujący biodra
    i górne partie ciała. 
    W podejściu E. E. Gordona muzyka nie może istnieć bez ruchu ciała. Rodzice czy opiekunowie, a w dalszej kolejności dzieci odbierają ten sposób poruszania się i naśladują go, często modyfikując wedle własnych potrzeb i możliwości.Nie chodzi tu o wyuczone ruchy, o klaskanie czy maszerowanie do rytmu, lecz o swobodne, intuicyjne, płynne ruchy.

  • Śpiewamy dzieciom, a nie z dziećmi.
    Przynajmniej w tym pierwszym okresie, kiedy większość dzieci dopiero zaczyna przygodę z muzyką i jest na etapie audiacji wstępnej, czyli przyswajania języka muzyki. Dzieci nie muszą powtarzać motywów tonalnych lub rytmicznych, tylko się z nimi osłuchiwać i je przyswajać.

  • Każdy dźwięk wydany przez dzieci jest dobry i bardzo pożądany, a każda reakcja – odpowiednia :)
    Bardzo ważne jest umożliwianie swobodnych reakcji dziecka, wyczekiwanie na nie w ciszy, bez werbalnych zachęt.

    Wykształcona umiejętność czystego śpiewu, osadzonego w tempie rytmizowania i śpiewania oraz osiągnięcie koordynacji głosowo-ruchowo-oddechowej to efekt systematycznej stymulacji muzycznej już od okresu niemowlęcego. Warto o nią zadbać. 

Podczas zajęć umuzykalniających prowadzonych wg teorii E.E Gordona:

 

 

  • Śpiewamy i rytmizujemy głównie bez słów.
    W muzyce, podobnie jak w życiu, nie da się nauczyć dwóch rzeczy naraz. Oszczędzamy dzieciom konieczności używania słów, aby nauczyć je śpiewać czysto.

  • Przedstawiamy bogactwo skal modalnych.
    Ze szczególnym uwzględnieniem najbliższych nam kulturowo – jońskiej (durowej) i mollowej harmonicznej.

  • Równolegle rozwijamy sferę rytmiczną muzyki.
    Prezentujemy metra zwykłe i nietypowe, kładąc nacisk na najprostsze metra
    dwu- i trójdzielne.

  • Prowadzący proponuje ruch – zazwyczaj płynny, angażujący biodra
    i górne partie ciała. 

    W podejściu E. E. Gordona muzyka nie może istnieć bez ruchu ciała. Rodzice czy opiekunowie, a w dalszej kolejności dzieci odbierają ten sposób poruszania się i naśladują go, często modyfikując wedle własnych potrzeb i możliwości.Nie chodzi tu o wyuczone ruchy,
    o klaskanie czy maszerowanie do rytmu, lecz o swobodne, intuicyjne, płynne ruchy.

  • Śpiewamy dzieciom, a nie z dziećmi.
    Przynajmniej w tym pierwszym okresie, kiedy większość dzieci dopiero zaczyna przygodę z muzyką i jest na etapie audiacji wstępnej,
    czyli przyswajania języka muzyki. Dzieci nie muszą powtarzać motywów tonalnych lub rytmicznych, tylko się z nimi osłuchiwać i je przyswajać.

  • Każdy dźwięk wydany przez dzieci jest dobry i bardzo pożądany, a każda reakcja – odpowiednia :)
    Bardzo ważne jest umożliwianie swobodnych reakcji dziecka, wyczekiwanie na nie w ciszy, bez werbalnych zachęt.

    Wykształcona umiejętność czystego śpiewu, osadzonego w tempie rytmizowania i śpiewania oraz osiągnięcie koordynacji głosowo-ruchowo-oddechowej, to efekt systematycznej stymulacji muzycznej
    już od okresu niemowlęcego.

    Warto o nią zadbać. 

Metoda E.E. Gordona, czyli tak zwane Gordonki

Czym się zajmujemy?

      Od ponad 10 lat tworzymy przedszkola, w których każde dziecko czuje się ważne, potrzebne i akceptowane.

Zielony Latawiec to kameralne grupy,

zgrany zespół nauczycieli i specjalistów

oraz autorski program nauczania.  

     Codziennie w każdej z grup odbywa się praca własna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.

Dzieci wybierają pomoce i samodzielnie z nimi pracują, dzięki czemu uczą się oraz poznają świat
po swojemu.

Co wyróżnia nasze przedszkole?

Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.|

All rights reserved 2018| design by DBM

Co nas wyróżnia?

      kameralne grupy

      codziennie praca własną metodą Montessori

      autorski program nauczania

      2 wychowawców w każdej grupie

      1-3 osób wspierających w każdej grupie

      specjaliści, którzy są w stałym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)

      zgrany, zaangażowany zespół

      ponad 10 lat zaufania rodziców