Podczas zajęć umuzykalniających prowadzonych wg teorii E.E Gordona:
Śpiewamy i rytmizujemy głównie bez słów.
W muzyce, podobnie jak w życiu, nie da się nauczyć dwóch rzeczy naraz. Oszczędzamy dzieciom konieczności używania słów, aby nauczyć je śpiewać czysto.
Przedstawiamy bogactwo skal modalnych.
Ze szczególnym uwzględnieniem najbliższych nam kulturowo – jońskiej (durowej) i mollowej harmonicznej.
Równolegle rozwijamy sferę rytmiczną muzyki.
Prezentujemy metra zwykłe i nietypowe, kładąc nacisk na najprostsze metra
dwu- i trójdzielne.
Prowadzący proponuje ruch – zazwyczaj płynny, angażujący biodra
i górne partie ciała.
W podejściu E. E. Gordona muzyka nie może istnieć bez ruchu ciała. Rodzice czy opiekunowie, a w dalszej kolejności dzieci odbierają ten sposób poruszania się i naśladują go, często modyfikując wedle własnych potrzeb i możliwości.Nie chodzi tu o wyuczone ruchy,
o klaskanie czy maszerowanie do rytmu, lecz o swobodne, intuicyjne, płynne ruchy.
Śpiewamy dzieciom, a nie z dziećmi.
Przynajmniej w tym pierwszym okresie, kiedy większość dzieci dopiero zaczyna przygodę z muzyką i jest na etapie audiacji wstępnej,
czyli przyswajania języka muzyki. Dzieci nie muszą powtarzać motywów tonalnych lub rytmicznych, tylko się z nimi osłuchiwać i je przyswajać.
Każdy dźwięk wydany przez dzieci jest dobry i bardzo pożądany, a każda reakcja – odpowiednia :)
Bardzo ważne jest umożliwianie swobodnych reakcji dziecka, wyczekiwanie na nie w ciszy, bez werbalnych zachęt.
Wykształcona umiejętność czystego śpiewu, osadzonego w tempie rytmizowania i śpiewania oraz osiągnięcie koordynacji głosowo-ruchowo-oddechowej, to efekt systematycznej stymulacji muzycznej
już od okresu niemowlęcego.
Warto o nią zadbać.
Śpiewamy i rytmizujemy głównie bez słów.
W muzyce, podobnie jak w życiu, nie da się nauczyć dwóch rzeczy naraz. Oszczędzamy dzieciom konieczności używania słów, aby nauczyć je śpiewać czysto.
Przedstawiamy bogactwo skal modalnych.
Ze szczególnym uwzględnieniem najbliższych nam kulturowo – jońskiej (durowej) i mollowej harmonicznej.
Równolegle rozwijamy sferę rytmiczną muzyki.
Prezentujemy metra zwykłe i nietypowe, kładąc nacisk na najprostsze metra
dwu- i trójdzielne.
Prowadzący proponuje ruch – zazwyczaj płynny, angażujący biodra
i górne partie ciała.
W podejściu E. E. Gordona muzyka nie może istnieć bez ruchu ciała. Rodzice czy opiekunowie, a w dalszej kolejności dzieci odbierają ten sposób poruszania się i naśladują go, często modyfikując wedle własnych potrzeb i możliwości.Nie chodzi tu o wyuczone ruchy, o klaskanie czy maszerowanie do rytmu, lecz o swobodne, intuicyjne, płynne ruchy.
Śpiewamy dzieciom, a nie z dziećmi.
Przynajmniej w tym pierwszym okresie, kiedy większość dzieci dopiero zaczyna przygodę z muzyką i jest na etapie audiacji wstępnej, czyli przyswajania języka muzyki. Dzieci nie muszą powtarzać motywów tonalnych lub rytmicznych, tylko się z nimi osłuchiwać i je przyswajać.
Każdy dźwięk wydany przez dzieci jest dobry i bardzo pożądany, a każda reakcja – odpowiednia :)
Bardzo ważne jest umożliwianie swobodnych reakcji dziecka, wyczekiwanie na nie w ciszy, bez werbalnych zachęt.
Wykształcona umiejętność czystego śpiewu, osadzonego w tempie rytmizowania i śpiewania oraz osiągnięcie koordynacji głosowo-ruchowo-oddechowej to efekt systematycznej stymulacji muzycznej już od okresu niemowlęcego. Warto o nią zadbać.
kameralne grupy
codziennie praca własną metodą Montessori
autorski program nauczania
2 wychowawców w każdej grupie
1-3 osób wspierających w każdej grupie
specjaliści, którzy są w stałym kontakcie z rodzicami (neurologopeda, logopeda, fijozterapeuta, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI w każdym oddziale)
zgrany, zaangażowany zespół
ponad 10 lat zaufania rodziców
Co nas wyróżnia?
Zielony Latawiec, Niepubliczne Przedszkola Integracyjne, od 2007 r.| All rights reserved 2019| design by DBM
Co wyróżnia nasze przedszkole?
Codziennie w każdej z grup odbywa się praca własna, prowadzona zgodnie z zasadami pedagogiki Marii Montessori.
zgrany zespół nauczycieli i specjalistów oraz autorski program nauczania.
Czym się zajmujemy?